بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ “Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang”"Ya Allah, di KETIKA aku lakukan kesalahan kepada orang lain, anugerahkanlah KEKUATAN untuk meminta kemaafan, manakala di waktu orang melakukan kesalahan kepadaku, anugerahkanku KEKUATAN memberi kemaafan"

♥ Entry Terkini ♥

Stay Consistent During Ramadhan


Pengajaran drpd video ini ;
Jangan masa bermula sahaja Ramadhan kita rajin pergi masjid , membaca Al-Quran , melakukan amalan2 yg mulia di bulan ini tetapi apabila kita semakin menghampiri hujung Ramadhan kita semakin lalai , lupa dengan tanggungjawab kita . Kita sibuk membuat persiapan raya sehingga mengabaikan amalan yang wajib . Kita terlalu seronok untuk menyambut Hari Raya sehingga kita lupa kematian akan datang pada kita bila-bila masa sahaja . Dan kita tidak tahu jika ini merupakan Ramadhan terakhir kita . Sepatutnya kita kekalkan apa yang telah kita mulakan bukan sahaja sampai Ramadhan terakhir tapi sampai akhir hayat kita . Sampai kematian menjemput kita . 
JANGAN hidup JIKA DUNIAWI YANG DIKEJAR..HIDUPLAH UNTUK BERIBADAH IKHLAS KERANA ALLAH..DAN HIDUPLAH UNTUK MENGHADAPI MATI..

1 comment: