بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ “Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang”"Ya Allah, di KETIKA aku lakukan kesalahan kepada orang lain, anugerahkanlah KEKUATAN untuk meminta kemaafan, manakala di waktu orang melakukan kesalahan kepadaku, anugerahkanku KEKUATAN memberi kemaafan"

♥ Entry Terkini ♥

Iman Asas Segala-galanya


Saya nak sangat jadi macam perempuan-perempuan lain yang bersosial . 
Saya nak sangat pakai lawa-lawa bergaya bila keluar jalan-jalan .
Saya juga teringin pakai shawl , tudung yang jarang .
Saya juga mahu couple macam orang lain .
Saya juga mahu masuk panggung tengok wayang .
Saya nak sangat pakaian saya ikut fesyen ketat , nipis . .
TAPI kerana secebis IMAN di dada membatasi untuk saya melakukan semua itu . .

Bila nak bersosial sikit iman kata jangan , ini hanya kehidupan dunia tidak kekal .
Bila pakai lawa-lawa terlalu over , iman kata pakaian macam ini membuat lelaki tergoda dan pandang hanya kerana nafsu . .
Bila letak shawl atas kepala , iman kata jika terlebih cantik mata semua memandang .
Bila nak couple , iman kata cinta manusia tidak kekal .
Bila nak melangkah kaki nak masuk panggung , iman kata jangan satu hari nanti anak-anak akan ikut langkah kita .
Bila nak pakai pakaian ikut fesyen , tiba-tiba iman berkata kenapa kita nak buat perkara yang dilarang Allah SWT .

Tiba-tiba nafsu bersuara . . . ah . . susahnya nak goyahkan iman perempuan nih . .
Ini lah perempuan yang beriman taat pada perintah-Nya . . .
p/s : Segala sesuatu yang kamu pisahkan daripada kamu pasti ada penggantinya , kecuali Allah . Jika kamu pisahkan Allah daripada hidupmu nescaya tiada pengganti-Nya - Imam Ghazali 

No comments: