بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ “Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang”"Ya Allah, di KETIKA aku lakukan kesalahan kepada orang lain, anugerahkanlah KEKUATAN untuk meminta kemaafan, manakala di waktu orang melakukan kesalahan kepadaku, anugerahkanku KEKUATAN memberi kemaafan"

♥ Entry Terkini ♥

Tips Untuk Menjadikan Blog Lebih Mesra Pengguna

sumber : pkck google
Hye Semua , Eyda Harap Korg Boleh LIKE FANPAGE Facebook Eyda . Tekan LIKE di Bawah =)
Hye semua , hari nie eyda nk share tips utk jadikan blog kita mesra pengguna . Alhamdulillah eyda dh cuba , tk susah pon . Tips dy semua senang2 je .
credit to : ika
1. Adult content
Paling elok ialah tukar adult content ni kepada "no" supaya senang orang lain untuk masuk ke blog kawan-kawan. Tak perlu klik lagi yes untuk akses ke blog yang mereka nak masuk.
2. Pop up Window untuk comment
Tukar bahagian komen kepada pop up window sebab lebih mudah untuk komen dan tak perlu tunggu ke page lain untuk tinggalkan komen.
3. Word Verification untuk comment
Rasanya tak perlu word verification di bahagian komen sebab akan menyusahkan untuk orang komen dan mungkin juga boleh menyebabkan mereka tak nak komen entri kawan-kawan sebab agak leceh.
4. Welcome Note
Bagi saya.kalau kawan-kawan nak buat welcome note ni biarlah satu je..tak perlu banyak-banyak. Kalau tak payah buat mungkin lagi baik sebab menyenangkan orang yang nak masuk blog kawan-kawan.

2 comments:

Unknown said...

setuju sgt...klu de word verification tu susah la nk comment..mesti laju2 jer tekan X

Nur Asmida Bt Karim said...

yes , cbb word verification tuh kdg2 tk jelas cgt , ble asyik clah msok je mmg tension troz tk jdi komen :)