بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ “Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang”"Ya Allah, di KETIKA aku lakukan kesalahan kepada orang lain, anugerahkanlah KEKUATAN untuk meminta kemaafan, manakala di waktu orang melakukan kesalahan kepadaku, anugerahkanku KEKUATAN memberi kemaafan"

♥ Entry Terkini ♥

;; Kejujuran , Kesetiaan dan Kepercayaan ;;



Hye korg . Hurm hari nie eyda sedih sangat2 tpi abaikan lah . Tk guna sedih benda dah jadi . Eyda nak share ngan korg satu ayat nie , so korg renung2kan lah dan fikir2kan lah okay :) 



Kita sentiasa menginginkan dan mengharapkan kejujuran , kesetiaan dan kepercayaan dalam setiap persahabatan mahupun percintaan kita . Tapi bila difikirkan balik adakah diri kita seorang yang jujur , setia dan boleh dipercayai ??


Okay korg faham tak ? Tak fhm meyh cnie eyda explain bgi korg fhm . Sebelum tuh lyn dulu dialog nie .



Cth :
A : Wey ko klu kwn ngan org ko nak yg mcm mana ?
B : Ak ea klu kwn ngan org ? Of coz lah ak nak yg jujur , setia , boleh dipercayai , pandai simpan rahsia , tk tikam blkg kwn byk lgi lah .
A : Owh . . ko nak semua yg baik2 kan . Tapi ko nie de ke sifat2 mcm tuh nak kwn ngan org mcm tuh ??
B : Erkkkk ????!!!
p/s : eyda tk reti nk buat dialog2 mcm nie so hemtam kromo je lah kan . Mintak ampun andai salah :)

Kebanyakan org ckrg nak kawan yg jujur , boleh dipercayai , pandai jaga hati kwn dan mcm2 lah tpi adakah diri kita pon mcm tuh ? Adakah diri kita nie dh ckup jujur , boleh dipercayai untuk mempunyai seorg kwn yg begitu ?? Begitu juga dlm alam percintaan . Kita sentiasa mengharapkan pasangan kita setia dan jujur dgn kita tetapi kita tidak pernah jujur malah boleh pasang spare part byk2 #jgn terasa plak klu korg mcm nie#
Eyda pon mcm tuh gak . Eyda sentiasa nak kwn ngan org yg baik2 , bukan kwn mkn kwn tpi eyda tk baik mana pon . Selalu sakitkan hati kwn2 eyda :( dan eyda pernah hilang seorg kwn rapat sbb ****  #klu nk tau gak kena tgk post eyda dulu2#  Syg cgt kat dy cmpai ckrg dan sejujurnya eyda rindukan dy . Okay melalut sudah !



So the moral is tk perlu mencari seseorang yg 100% sempurna jika kita pon masih tk sempurna . Perbaiki diri kita dahulu insyaAllah kita akan temui seseorang yg betul2 sesuai dgn diri kita nanti , Amin .

3 comments:

Aesya Zealous said...

betul tu.. nak yg baik kene cermin dri kita dulu.. kita pun perlu berubah. jgn terlalu memilih.

Eiqa azra said...

betul tu! kadang-kadang dorang nak pasangan yang sempurna.. tapi diri sendiri pon tak terjaga.. pelikla dengan perangai manusia nie..huhu

Nur Asmida Bt Karim said...

aesya : yup sya sokong
eiqa : apa yg sya ckp tuh pon rujuk diri sya . Bila fikir balik rupa2nya kita nie memilih juga cme kita je tk sedar heheh :D