بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ “Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang”"Ya Allah, di KETIKA aku lakukan kesalahan kepada orang lain, anugerahkanlah KEKUATAN untuk meminta kemaafan, manakala di waktu orang melakukan kesalahan kepadaku, anugerahkanku KEKUATAN memberi kemaafan"

♥ Entry Terkini ♥

Apa itu Stereotaip ??

Apakah STEREOTAIP ?

Stereotaip ialah suatu tanggapan atau pemikiran yang ditetapkan terhadap sesetengah jenis orang atau benda tetapi seringkali tidak benar di dalam realiti.

Contoh mcm gambar di bawah ini ;

*sumber*
#Agak2 faham tak dgn entry ringkas mengenai stereotaip ini ? Harap faham lah ea . Nak faham pon senang je sbb dy mcm pemikiran kita terhadap orang lain / orang yang tak dikenali . Atau senang cerita , kita cepat buruk sangka dan pandang negatif seseorang walhal tak betul pon apa yg kita fikirkan pasai orang tu . Sbb tuh org ckp selalu sangka baik dengan orang lain dan fikir positif . Klu fikir negatif je mcm mana pemikiran kita nak maju kan2 ?? *pandai tulis tpi diri sendiri pon suka fikir negatif ==" *

*Entry Auto-Publish*

3 comments:

Mayang ABDUL RAZAK said...

agak2 faham gak le..

saifudin said...

salam super sahabat,
tetap semangat dan sukses selalu ya
ditunggu kunjungan baliknya :)

wisata bakti alam said...

kunjungan gan,bagi - bagi motivasi
Hal mudah akan terasa sulit jika yg pertama dipikirkan adalah kata SULIT.Yakinlah bahwa kita memiliki kemampuan dan kekuatan.
ditunggu kunjungan baliknya yaa :)